نحوه بستن چمدان شاید در ابتدا مسئلۀ مهمی به نظر نرسد اما این امر حتی از رزرو هتل و اقامتگاه هم مهم‌تر است؛ زیرا گاهی جاگذاشتن وسایل، نداشتن چمدان مناسب و همراه داشتن اضافه بار ضررهای سنگینی به شما وارد می‌کند. برای یک مسافرت بی‌دردسر، نیاز به تمامی وسایل مورد نیاز و در عین ‌حال کوله‌باری سبک داریم. سراج باشی در این مقاله تمامی نکاتی را که هنگام بستن چمدان باید مدنظر داشته باشید، به شما یادآوری می کند تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

بستن کوله بار قبل از سفر یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر است. گاهی هنگام چیدن چمدانمان دلمان می‌خواهد تمام لباس‌هایی که دوست داریم را با خود ببریم، حتی گاهی از ترس اینکه لباس و کفش کم برداشته باشیم، حجم زیادی از وسایل غیرضروری را در چمدانمان می‌گذاریم و وقتی در سفر هستیم متوجه اشتباهمان می‌شویم. نحوه بستن چمدان امری مهم است که باید آن را بیاموزیم تا سفرهای بی‌استرسی را تجربه کنیم. در این وبلاگ ترفندهای موثری برای حل این مسئله ارائه شده است. در این وبلاگ به ابعاد و سایزهای چمدان اشاره می کنیم.

۱. تهیه چمدان مناسب

چمدان از جمله کالاهایی است که به تعداد محدودی در طول زندگی خریداری می‌کنیم. معمولا چمدان‌ها توسط اعضاء خانواده بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس بهتر است هنگام خرید، چمدانی تهیه کنیم که کیفیت مناسبی داشته باشد. این روزها چمدان‌ها در سه سایز استاندارد به‌فروش می‌رسند که در اصطلاح محاوره ای بازار به آن تراولی یا ترولی  می گویند. البته در زمان های قدیم چمدان های بزرگ تر هم موجود بود که در حال حاضر در سیستم هوایی قابل استفاده نیست و به اصطلاح به آن بالاتر از سایز استاندارد یا (OVER SIZE) می گویند.

 در ادامه توضیحات سایزها می باشد که شما می توانید مطابق با شرایطتان در هر سفر، چمدان مناسبتان را تهیه و استفاده نمایید.

  • کوچک

 ابعاد خارجی این سایز معمولا 57*35*26 سانتی مترمی باشد و  این سایز چمدان‌ها معمولا بین 7 تا 10 کیلوگرم وزن را در خود جای می‌دهند که بسته به خطوط هواپیمای های مختلف این وزن متفاوت هست که می توانید از خط هوایی مورد نظر خود وزن دقیق را استعلام بگیرید و برای سفرهای یک‌ نفره بسیار مناسب هستند. این چمدان‌ها به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، مناسب سفرهای هوایی و سفرهای کوتاه هستند و این مزیت را دارند که در سفرهای هوایی، همراه مسافر به داخل کابین برده شوند و سایز آن معمولا 20 اینچ می باشد و برای داخل کابین بودن مجموع طول و عرض و ارتفاع باید کمتر از 115 سانتی متر بشود ولی قبل از پرواز حتما از هواپیمایی خود استعلام دقیق بگیرید تا به مشکل بر نخورید.

  • متوسط

 ابعاد خارجی این سایز معمولا 68*41*29 سانتی متر می باشد این سایز از چمدان معمولا وزنی معادل 24 کیلوگرم را می‌توانند حمل کنند و برای اکثر سفرها هم هوایی و هم سفرهای خودرویی مناسب است، مخصوصا اگر نحوه بستن چمدان را یاد بگیریم، چراکه ابعاد مناسبی داشته و این قابلیت را به ما می دهد که علاوه‌ بر حفظ وسایل شما، فضایی برای خریدهای احتمالی در اختیار شما قرار دهند.

  • بزرگ

 ابعاد خارجی این سایز معمولا 79*47*33 سانتی متر می باشد چمدان‌های با ظرفیت بالا که تا ۳۰ کیلوگرم استاندارد پرواز می باشد، برای سفرهای خانوادگی یا سفرهایی که شما وسایل زیادی به همراه دارید، بسیار مناسب هستند. بیشتر این چمدان‌ها در هر سه سایز معمولا زیپ افزایش حجم دارند. به یاد داشته باشید در سفرهای هوایی، قبل از رفتن به فرودگاه، چمدان خود را وزن کنید تا به مشکل اضافه بار برنخورید.

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این هست که در بعضی از پروازها شما می توانید دو چمدان 23 کیلویی با خود به همراه داشته باشید که اکثر اوقات افرادی که می خواهند مهاجرت کنند با این موضوع برخورد دارند. این امر در انتخاب چمدان امری سلیقه ای می باشد که شما هم می توانید دو عدد سایز بزرگ به همراه خود ببرید که فضای مناسبی داشته باشید ولی افرادی که هوشمندانه تر می خواهند خرید کنند یک عدد سایز متوسط که لوازم کم حجم ولی سنگین را داخل این سایز و یک عدد سایز بزرگ مخصوص لوازم حجیم مانند پالتو و کاپشن و... خریداری می کنند که این امر سبب می شود زمانی که شما به مقصد مورد نظر می رسید چمدان سایز کوچکتر به داخل چمدان بزرگتر می رود و یک فضای کمتری در منزل می گیرد، ضمن اینکه در آینده که بخواهید از چمدان استفاده کنید شما حق انتخاب دو سایز چمدان دارید که می توانید بر اساس سفر مورد نظر چمدان دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

متن بر گرفته شده از سایت الی گشت